Lengyel testvériskolánk tanulói Gyomaendrődön E-mail

66705383_1118786624980262_1641003555219308544_nA hagyományokhoz híven június végén idén is Gyomaendrődre látogattak iskolánk pilznói testvérvárosának tanulói a lengyel igazgatónő, az igazgatónő lánya és egy szülő kiséretében. Lengyel vendégeink 4 napot töltöttek nálunk. A vendéglátók iskolánk sikeres angol nyelvvizsgát tett és eredményesen versenyző tanulói voltak, akik a májusi pilznoi kirándulás után izgatottan várták a lengyel gyerekeket.
A felnőttek a Fészek hotelben, a gyerekek pedig családoknál voltak elszállásolva. Az első estét bowlingozással, csocsózással töltöttük, ahhol a játék közben a gyerekek gyorsan feloldódtak. Másnap Gyulára utaztunk, ahhol először a Gyulai várat tekintettük meg, majd a nap további részét a Gyulai Várfürdőben töltöttük, mely remek helyszín volt, hogy a gyerekek
összekovácsolódjanak, játszanak, miközben az angol nyelvet használva nyelvtudásukat is fejlesztették.
A fürdő után körbenéztünk a Körös-völgyi Sokadalom nevű népművészeti fesztiválon, mely az egyik legjelentősebb Dál –Alföldi fesztivál. Fáradtan, de sok élménnyel gazdagodva tértünk vissza Gyomaendrődre. A harmadik nap délelőttjét a gyomaendrődi Tájházban töltöttük, ahhol a Tájház megtekintése után mézeskalács készítés várt ránk. Ez a program mindig népszerű a gyerekek körében, mivel a frissen sült mézeskalácsokat mindig el is fogyaszthatják. A délutánt a gyomaendrődi Liget fürdőben töltöttük, majd este a szülők láttak vendégül minket. Jó hangulatban telt az este, a gyerekek kártyáztak, társasjátékoztak, a szülők pedig különféle finomságokkal kedveskedtek nekünk. Másnap reggeli után búcsút intettünk lengyel vendégeinknek. Tartalmasan és eseménydúsan telt el ez a négy nap, sok új élménnyel gazdagodtunk és bízunk benne, hogy a lengyel oktatási reformok miatt átalakult új lengyel iskolarendszerben is tovább folytatódhat ez a testvériskolai kapcsolat. A 15 éve fenálló testvériskolai kapcsolat remek lehetőséget nyújtott a diákoknak, hogy fejlesszék angol nyelvtudásukat, megismerkedjenek egy új kultúrával, bizonyítsák talpraesettségüket és problémamegoldó képességüket. Köszönjük a Képviselő-testület, a Rózsahegyi Iskola Diákjaiért Alapítvány, és a szülők támogatását.