2011-ben egy TÁMOP pályázaton nyertünk 6 millió forintot arra, hogy felkészüljünk a minősítésre. Bár nem volt kötelező, mi vállaltuk a megmérettetést, amelynek során egy minősítő bizottság átvilágította az intézményt, megvizsgálta, hogy megfelelünk-e a pályázati kiírásban megadott feltételeknek. A napokban kaptuk az értesítést, hogy a vizsgán sikeresen átmentünk, minősített referencia intézmény lettünk.
2015-ben pályázatot nyújtottunk be az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt NEA-KK-16-M kódszámú "Civil szervezetek működési célú támogatása 2016" című felhívásra Közösségépítés a Rózsahegyi Házban címmel. Ezzel a pályázattal 1 700 000 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert alapítványunk. Az elnyert összeget a Rózsahegyi Ház működésére fordítottuk, valamint programok megvalósításához szükséges eszközöket vásároltunk. Támogatási időszak 2016.03.31-2017.03.30. (A Rózsahegyi Iskola Diákjaiért Alapítvány kuratóriuma)
|
Diagnosztikus mérések fejlesztése eDia.hu |
|
Számos országban folynak a tanítást és a tanulást közvetlenül támogató, az egyéni tanulói igényeket kielégítő, diagnosztikus mérési rendszerek fejlesztésére irányuló programok. A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja a TÁMOP-3.1.9-08/1-2009-0001 (1. fázis) és a TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001 (2. fázis) pályázatok által támogatott "Diagnosztikus mérések fejlesztése" című program keretében egy ilyen, a személyre szóló visszajelzést biztosító rendszer magyarországi kiépítését kívánja megalapozni. Ebben a programban iskolánk, mint partneriskola vesz részt, elsősorban az online tesztek kipróbálásában, másodsorban a feladatírásban.
|
|
Itt van az ŐSZ Témahét, itt van újra... |
|
A Támop 3.1.4. pályázati programunk keretében immár harmadik évben rendezzük meg az ÖSZ Témahetet, amelynek hétfő délutáni programja gyalogtúra volt a gáton... Összegyűjtöttük azokat a lelkes felsős diákokat, akik szívesen indultak túrázni ezen a gyönyörű napsütéses őszi délutánon. A három kilométeres utat a gáton tettük meg, közben szemetet szedtünk, és megismerkedtünk a Körös–Maros Nemzeti Park állat- és növényvilágával. A legügyesebb szemétgyűjtők jutalomban is részesültek. Képek az őszi sétáról
|
Bővebben...
|
Advent az iskolában |
|
November 26-án, pénteken reggel a tornateremben gyűltek össze az iskola dolgozói és tanulói az első gyertya meggyújtására. A hetedikesek műsorából megismerhettük az advent jelentését, az adventi koszorú eredetét.
Az első gyertyát igazgató néni gyújtotta meg...
|
Bővebben...
|
TÁMOP 3.1.4. |
|
Folytatódik a korszerű módszerek bevezetése a Rózsahegyiben. A fenntartási kötelezettségnek eleget téve az idei tanévben is folytatódik a TÁMOP 3.1.4. jelű, kompetencia alapú oktatás bevezetése témájú projekt. A pedagógusok továbbra is alkalmazzák a korszerű módszereket. Az „Ősz" témahét, az „Advent, karácsony" háromhetet meghaladó projekt és a „Helyünk a világban" című egész tanéves szociális kompetenciát fejlesztő innovációnk ebben a tanévben is része az iskolánk éves munkatervének.
|
Bővebben...
|
Az ŐSZ Témahét |
|
Az ősz megjelenése az irodalomban, zenében, képzőművészetben, technikában, a fizikában, kémiában és a különböző földrészeken. Ez a téma ölelte át a tanítási órákat és a szabadidős tevékenységeket iskolánkban ezen a héten.
Nagy izgalommal és igyekezettel készült az iskola apraja, nagyja a projektzáró napra, amelyen ezekből a lehetőségekből választhattunk:
|
Bővebben...
|
A tanulás tanítása |
|
Projekthét keretében diákjaink a „Hogyan tanuljunk eredményesebben?" kérdéskört járták körül. Ennek a modulnak a bevezetését 1998-ban határozta el a tantestület. A pedagógusok 30 órás tanfolyam keretében sajátították el a tanulásmódszertant tanító fejlesztési technikát, majd beépítettük a helyi tantervbe a megvalósítását.
|
Bővebben...
|
|
A krétaporos táblákat felváltják az interaktívak TIOP-1.1.1-07/1 |
|
Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mint gesztorönkormányzat igényelt és nyert támogatást a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola informatikai fejlesztésére a pedagógiai módszertani reformot támogató TIOP-1.1.1-07/1 pályázati konstrukció keretében. A 2011. július 29-i zárású projekt keretében asztali számítógépek, interaktív termékek és ezek működését biztosító informatikai eszközök kerültek az intézmény épületegységeibe.
Képek a projektzáróról
|
Bővebben...
|
Őszi témahét |
|
A projektoktatás egy új pedagógiai szemlélet, mely új pedagógiai módszerekkel dolgozik.A projektmunka nemcsak tanulási technika, pedagógiai módszer, hanem a gyerekek nevelésének, személyiségfejlesztésének nagyon hatékony eszköze is. Középpontjában egy probléma, vagy egy téma áll. A mi témánk az ősz volt...
|
Bővebben...
|
Innovációk a Rózsahegyiben |
|
Három innovációt valósítottunk meg iskolánkban az elmúlt tanévben. Az „Ősz témahét" és az „Advent-karácsony három hetet meghaladó projekt" feladatait érdeklődéssel fogadták a gyerekek. A témahéten, és a projekt hetei alatt a pedagógusok olyan foglalkozásokat vezettek, amelyek közvetve kapcsolódtak a tananyaghoz.
|
Bővebben...
|
Kompetencia alapú oktatás bevezetése |
|
Sikeres pályázatot nyújtott be az Önkormányzat "Kompetencia alapú oktatás bevezetése felmenő rendszerben a gyomaendrődi oktatási intézményekben" címmel.
|
Bővebben...
|
|
|
|
|