,,Boldog Iskola” a Rózsahegyi E-mail

Boldogsg_fot.22019 júniusában iskolánkban került megrendezésre a Boldogságóra akkreditált továbbképzés, melyen 10 pedagógusunk vett részt. A nyár folyamán megpályáztuk a ,,Boldog Iskola” címet és így a 2019/20-as tanévben elindítottuk a Boldogságórákat. Beépítettük pedagógiai programunkba és vállaltuk, hogy az első és ötödik évfolyam 1-1 osztályában a kötelezően előírtak szerint havonta legalább 1 Boldogságórát tartunk.  

 


A képzésen tanult módszereket minden pedagógus igyekszik beépíteni munkájába.

Egy témával egy hónapig foglalkozunk, hogy a tanulóknak legyen elegendő idejük saját tapasztalatokat gyűjteni és az új ismereteket beépíteni a mindennapjaikba.  A 10 hónapon át tartó program a pozitív pszichológia tudományos kutatásaira épül és a következő egymással összefüggő témákból áll:

1.  Boldogságfokozó hála

2.  Optimizmus gyakorlása

3.  Kapcsolatok ápolása

4.  Boldogító jócselekedetek

5.  Célok kitűzése és elérése

6.  Megküzdési stratégiák

7.  Apró örömök élvezete

8.  Megbocsátás

9.  Testmozgás

10. Fenntartható boldogság


Az órák lényege:

  • a személyiségfejlesztés,
  • a pozitív életszemléletre való képesség tanítása.


A feladatok játékos, vidám, kreatív formát öltenek, melyek a havi boldogságfokozó témát bontják ki, és gyakorlatban fejlesztik a pozitív gondolkodást, tapasztalati tanulás útján.


Célunk nem az, hogy problémamentes életmodellt állítsunk a gyerekek elé, hanem, hogy vezérfonalat adjunk ahhoz, hogy

  • könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal,
  • képesek legyenek hatékonyan megbirkózni a problémákkal,
  • valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására kapjanak gyakorlati lehetőséget.


Szeptember 18-án a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezett címátadó ünnepséget Budapesten a Kongresszusi Központban, ahol a programban résztvevő Farkasné Lovas Ágnes és Barnáné Bula Judit pedagógusok vették át a Boldog Iskola oklevelet és egy szakmai csomagot. 

 
Joomla SEO powered by JoomSEF