A „Csapatépítés” című (1.) témahét |
A témahét keretében megvalósított sportfoglalkozásokon alkalmazott edzésjátékoknak nagy szerepe van az érzelmi, akarati és az értelmi tényezőknek is. A versengések fokozzák a küzdőszellemet, csapatjátékként játszva pedig ezt még növeli a tudat, hogy az egyén közreműködése hozzásegíti csapatát a minél jobb szerepléshez. Célunk, hogy a sportfoglalkozásokon alkalmazott játékok fejlesszék a közösségi érzést, az együttműködés készségét. A játékok során a gyerekek személyisége közvetlenül megmutatkozik magatartásukban, viselkedésükben egyaránt, s ez lehetőséget ad a helyes jellemvonások és „játékszokások” kialakítására. Az alkalmazott játékok nagy része lehetőséget ad az alkotó képzelet fejlesztésére, a tanult és begyakorolt technikai és taktikai elemek új, ötletes változatainak kialakítására játék közben. Képek: A szakkörök (edzések) képei, Tábori pillanatok, Arcok, érzelemek, A büntetőrúgó verseny, vidám pillanatképek, Budapest-Kecskemét, Családi nap
A témahét időpontja: 2011. július 04 - 09. A témahetet koordináló szakemberek: Kéri Roland, Pántya Sándor, Toldi Balázs A témahetet segítő pedagógusok, szakemberek: Dinya Lívia, Hunya Tamásné, Katona Renáta, Katona Vince, Paróczai Zoltán A témahétbe bevont korosztályok: U 7-es, U 9-es és U 11-es korosztályok
Kompetenciafejlesztés fókuszai:
Személyes kompetencia: Élményszükséglet, öntevékenységi vágy, kíváncsiság, önmegismerés – önismeret, befogadási készség, beleélési képesség, igényesség (rend, tisztaság…), érzések, érzelmek, hangulatok kifejezésének képessége, finommotorikai készség, önmotiváció.
Kognitív kompetencia: Holisztikus szemlélet, környezettudatosság, megfigyelő-, összefüggés kereső-, összefüggés kezelő-, tudásszerző-, rendszerező, gondolkodási képesség; kommunikációs képesség, lényegkiemelő képesség, ok-okozati képesség, tanulási képesség. Memóriafejlesztés, reprodukáló képesség.
Szociális kompetencia: Együttműködés, kooperatív készség, felelősségvállalás, empátia, véleményalkotás, véleménynyilvánítás, kommunikatív képesség, tolerancia.
Munkaformák:
- kooperatív csoportmunka - differenciáló csoportmunka - páros munka - frontális munka - egyéni munka
A témahét előkészítése:
- szabadidős közösségi játékok gyűjtése - különböző a témához szorosan kapcsolód edzés-, illetve labdajátékok gyűjtése 4. Szervezési feladatok: - a témahét megvalósításához szükséges szervezési feladatok elvégzése - a témahét egyes kiegészítő programjaihoz (kézműves foglalkozás, éjszakai túra, családi délután stb.) szükséges eszközök beszerzése - a „Rendőrségi” prevenciós programhoz szükséges szervezési feladatok elvégzése
A témahét során megvalósuló foglalkozások, programok:
Előkészületek, programjavaslat, a témahét tematikájának összeállítása Korosztályok szerint szerveződő sportfoglalkozások, labdajátékok – mozgásügyesség, labdaérzékelés, labdavezetés, labdaátadás, átvétel gyakorlása, a technika tanulása játékokkal, edzőmérkőzések, kapura lövések gyakorlása, a technika tanulása játékokkal, taktikai felkészítése, kisjátékok játszása Szabad program a Liget Fürdőben Közösségi játékok játszása Játékos éjszakai túra szervezése Labdaügyességi verseny szervezése Prevenciós előadás meghallgatása és kerékpáros ügyességi feladatok végrehajtása a helyi Rendőrség szakembereinek segítségével Kirándulás Budapestre - látogatás az Albert Stadionba, múzeum megtekintése, részvétel a Szuperkupa döntőn (Videoton-Kecskemét) Kézműves foglalkozás – célbadobós játék és üzenő tábla készítése Családi délután szervezése
A szervezők által elvégzendő teendők: A szülők, résztvevő gyermekek, tanulók tájékoztatása a témahét programtervéről, támogatásuk elnyerése Az észrevételek, szülői ötletek összegyűjtése, hasznosítása Adminisztráció (a témahéthez kapcsolódó dokumentáció készítése). A témahétre tervezett egyéb szabadidős programok, játékok, foglalkozások beépítése a témahét tematikájába Szakmai háttértámogatás – segítő pedagógusok: témahét tervezeteinek ellenőrzése, korrekciós javaslatok megtétele, a kapcsolattartás módjának meghatározása A feladat elvégzéséhez szükséges eszközök biztosítása A tapasztalatok ismertetése a partnerintézmények intézményvezetőivel
A témahét megvalósításának tapasztalatai:
A témahét eredményes volt, hiszen minden résztvevő gyermek és tanuló teljes személyiségével, tevékenyen részt vett A témahét tematikája a CSAPAT fogalma köré szerveződött, ezért olyan foglalkozásokat szerveztünk, amelyek nagymértékben fejlesztették a résztvevő gyerekek szociális kompetenciáit. A sportfoglalkozásokat és a játékos A résztvevő gyerekek egyaránt érdeklődéssel fogadták a témahét sport- és egyéb kiegészítő foglalkozásait is. A tevékenységek rendjében és tartalmában igyekeztünk egyensúlyt tartani a megtervezettség és a lelkes spontaneitás között. A témahét szervezése és megvalósításának ideje alatt mindvégig fontosnak tartottuk, hogy a résztvevő gyerekek az ötlet (azaz a téma) kitalálásától a lezárult hét értékeléséig valamennyi szakaszban szerepet kapjanak.
Gyomaendrőd, 2011. július 15.
Kéri Roland (projektmenedzser) Gyomaendrődi Gyermeklabdarúgó Egyesület Cím: H - 5500 Gyomaendrőd, Eötvös utca 4/2. Levelezési cím: H - 5500 Gyomaendrőd, Eötvös utca 4/2. Tel: 06-30/371-7782 E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.
|